Kesä 2018, vol 2

Suunniteltiin kesää sen verran, että minä ja P saadaan omia reissuja/juttuja tehdä ja sitten haluttiin tietenkin tehdä yhdessä jotain reissuja. Pietulla oli yllättäen (hah) jo kalenterissa omat menot suunniteltuna hyvissä ajoin, joten minä päätin ja onnistuin toteuttaa oman reissuni kaverin kanssa kaksin. Halusin viettää hyvän kaverin kanssa aikaa ja nähdä uusia paikkoja. Päätettiin matkata molemmille vielä tuntemattomaan paikkaan, Berliiniin. Varattiin lennot ja majoitus ja kun olen merkkaamassa reissuani kalenteriin, tajuan, että olen matkalla, kun T täyttää 4v, apua! Tästä kyllä osa syy menee äidilleni ja Pietulle, koska heiltä myös ajankohtaa kyselin ja varmistelin, niin kumpikaan ei mitään maninnut eli ei muistaneet hekään. No ei mitään, tehtiin niin että perjantaina 29.6 juhlittiin oman perheen kesken Tuukan synttäreitä ja annettiin meidän lahja (kauko-ohjattava auto). Tuukan omat ekat kaverisynttärit pidettiin 4.7 keskiviikkona ja sitten sukulaisille ja kavereille juhlat lauantaina 7.7. Oli melkoinen juhlaviikko se, hah.

Ekat "juhlat" tsek! Sitten äiti lähtee Berliiniin.

Majapaikaksi meille valikoitui airbnb huoneisto Berliinistä, alueelta Wedding. Käytin ensimmäistä kertaa airbnb:tä ja kaikki toimi hienosti. Huoneisto oli ihan ok, paria miinusta lukuunottamatta. Lupauksesta huolimatta wifi puuttui ja se harmitti kyllä kauan. Ilmeisesti olisi voinut käyttää myös oman liittymiemme nettiä, mutta nekään eivät toimineet huoneistossa. Lisäksi oli pari muuta pienempää juttua, kuten että keittiön hanasta ei tullut kylmää vettä ollenkaan ja huoneistossa oli vain yksi pienehkö peili. Toisaalta, olimme huoneistossa vain yötä, joten pärjäsimme hyvin. Aamuisin lähdettiin kämpältä johonkin aamiaiselle ja siitä jatkoimme ympäri Berliiniä. Illalla palasimme kämpille ja melko pian uni vei meistä voiton. Eka aamu Berliinissä oli sunnuntai ja Jenni oli löytänyt ihanan brunssi paikan. Siitä jatkoimme Berliinin muurille.

Maanantaina meillä oli shoppailu päivä, kierrettiin kauppoja ja suhattiin metrolla. Metroa käytettiin todella ahkerasti koko matkan ajan ja yhden kerran muistaakseni vain ajettiin väärään suuntaan. Tsekattiin myös Zalandon outlet, mikä oli vähän kaupungin laidalla. Se ei ollut mitenkään erikoinen, mutta kun tulimme sieltä ulos ja halusimme hetken levähtää, niin löysimme nurkan takaa aivan ihanan ravintolan / baarin. Siellä lötköteltiin hetki, nautittiin viinilasilliset ja sitten taas meno jatkui. "Illalliseksi" halusimme hyvät dönerit ja Jenni selvitti, että nehän (Berliinin parhaat dönerit) löytyy pienestä kioskista, jonka pitkää jonoa olimme sunnuntaina ihmetelleet. Tuo pienen pieni kioski sijaitsi hyvin meidän kotimatkan varrella, joten päätimme antaa sille mahdollisuuden. Oli ainakin hinta - laatu suhde kohdillaan ja maistui todella hyvälle.

Tiistaina eli lähtöpäivänä hypättiin mukaan laivaan, jossa katselimme nähtävyyksiä tunnin verran. Mietimme vähän opastettua pyöräilyä, mutta onneksi valitsimme risteilyn!

Risteilyn päätteeksi päätimme vielä viimeiseksi käydä Bikini Berlin nimisessä kauppakeskuksessa ja sieltä löytyi sellainen alue, jossa olisimme viihtyneet pidempäänkin. Ehdimme kuitenkin hyvin kiertää kaikki mielenkiintoiset kaupat ja saatiin jotain ostoksia aikaiseksi, mutta sitten oli aika sanoa Berliinille hyvästit. Muutamaan päivään nähtiin ja koettiin aika paljon, käveltiin ainakin miljoona askelta ja käytettiin joka sentti päivän metrolipusta. Berliini ei ollut kummankaan mielestä kaunein näkemämme kaupunki, mutta ihmiset olivat ystävällisiä ja tunnelma oli rento. Loma oli juuri sellainen kuin olin kuvitellutkin ja oli parasta viettää aikaa hyvän ystävän kanssa, lomaillen.

Seuraavaksi Tuukan 4v synttäreistä, nyt HEI!